Dla dzieci

PRZED-PRZEDSZKOLE  

Zapraszamy dzieci w wieku  1,5 do 3,5 na ogólnorozwojowe zajęcia adaptacyjne, podczas których tńczymy, śpiewamy, tworzymy prace plastyczne, czytamy bajki.  Służą one aklimatyzacji w nowym środowisku, oswajają nieznane, pozwalają na obcowanie z innymi dziećmi oraz łagodne, bezstresowe rozstanie z rodzicami. Podczas zajęć Twój maluch będzie poznawał otaczający je świat, nauczy się samodzielności, przełamie barierę lęku, nawiąże relacje z rówieśnikami.

Podczas zajęć stosujemy elementy pedagogiki Montessori, ruchu rozwijającego Weroniki Sherbourne oraz zabawy logorytmiczne wspierający rozwój mowy.

Zajęcia odbywają się w małych grupach, co gwarantuje uważną obserwację dziecka i indywidualne podejście do każdego malucha. Dzieci przebywają pod opieką 2-3 opiekunów mających wykształcenie pedagogiczne i psychologiczne oraz doświadczenie w pracy z dziećmi. Dysponujemy 2 dużymi salami oraz własnym ogrodzonym placem zabaw.

Program dnia:
9.00-9.15 – swobodne zabawy, czekamy na dzieci
9.15-10.00 – zajęcia ruchowe, muzyczne
10.00-10.45 – II śniadanie
10.45-11.30 – wyjście na plac zabaw
11.30-11.45 – przekąska: owoce, chrupki, herbatniki
11.45-12.30 – zajęcia plastyczne
12.30-12.50 – relaksacja, czytanie bajek (bajkoterapia)
12.50-13.00 – swobodne zabawy, czekamy na rodziców

Wiek:  1,5-3,5 latki -  poniedziałek, środa, piątek  9.00-13.00

Cena : 40 zł za jeden dzień w karnecie miesięcznym
Pojedyncze zajęcia50 (w miarę wolnych miejsc)

W cenę wliczone jest:  drugie śniadanie, przekąska owocowa, napoje oraz wszystkie materiały wykorzystywane w czasie zajęć.

WYGIBASY

Ruch to bardzo ważna część rozwoju dziecka. Energia i ciekawość świata dzieci wydaje się nie mieć końca i my to wykorzystamy:).  Za pomocą wielu ciekawych elementów (kolorowa chusta, tunel, woreczki, obręcze, proste instrumenty muzyczne, itp.) oraz muzyki pobudzimy do ruchu ciało malucha. Głównym celem jest wszechstronny rozwój dziecka, kształtowanie percepcji słuchowej, wzrokowej i dotykowej  oraz rozwijanie poczucia świadomości małego ciała. Podczas zajęć wykorzystujemy elementy pracy z ciałem  metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.

Prowadzący:  Joanna Zabierzowska - pedagog, logopeda, mama 2 dzieci
Terminy: czwartek 10.00-10.50 i 11.00-11.50 (wiek: 1,5-3 latki )
Cena: karnet miesięczny ważny 1 miesiąc (4 zajęcia 1 raz w tygodniu) - 100 zł, pojedyncze zajęcia - 30 zł    

 

          AKADEMIA MUZYCZNA  ”Gordonki”

 

Zajęcia umuzykalniające dla niemowląt i dzieci prowadzone są w oparciu o teorię uczenia się muzyki amerykańskiego profesora E.E. Gordona (University of South Carolina w stanie Kolumbia), muzyka jazzowego, pedagoga i psychologa muzyki, autora testów uzdolnień muzycznych i licznych publikacji, który oparł swoją teorię na założeniu, że największe możliwości uczenia się mamy w chwili narodzin udowadniając empirycznie, że to co dziecko przyswoi do 5 roku życia staje się podstawą dla całej późniejszej edukacji! Dlatego śpiewajmy dzieciom jak najwięcej! Prezentujmy im dobrą muzykę od samego początku aby kształtować ten potencjał uzdolnień muzycznych, który maluch przynosi ze sobą na świat! Dziecko „zanurzone” w bogatym muzycznie środowisku poszerza swój słownik muzyczny, zarówno rytmiczny jak i tonalny, kształtuje swój słuch, ale przede wszystkim uczy się „myśleć” muzycznie (audiować). Proces audiowania podczas słuchania muzyki jest zbliżony do procesu myślenia podczas słuchania języka. Dziecko uczy się muzyki tak jak uczy się języka i robi to spontanicznie!  Na warsztatach pracujemy głosem, który jest podstawowym i najbliższym człowiekowi „instrumentem”. Głos łączymy z płynnym ruchem, dzięki któremu dzieci uczą się harmonijnego poruszania się.Ta umiejętność będzie w przyszłości stanowić podstawę wyczucia i rozumienia rytmu. Nasze zajęcia wspomagają wszechstronny rozwój dziecka skupiając się nie tylko na motoryce, kiedy niemowlęta/dzieci  poznają swoje ciało oraz otaczającą je przestrzeń, ale też i na sferze intelektualnej. Gordonowskie zabawy z muzyką  pomagają rozwijać u dzieci umiejętność koncentracji, zdolności komunikowania się oraz są okazją dla maluszków do współdziałania z innymi uczestnikami zajęć, podejmowania nowych wyzwań oraz wchodzenia w pierwsze społeczne interakcje. Muzycznej zabawie towarzyszyć będą różnorakie rekwizyty – tak bardzo lubiane przez dzieci bańki mydlane, piłeczki, balony, chustki, tęczowa chusta animacyjna.
Prowadzący: Monika Madej – członkini Polskiego Towarzystwa Edwina E. Gordona, nominowana wraz z Ewą Wicher i Aleksandrem Tomczykiem do nagrody Słoneczniki 2013 w konkursie na najbardziej rozwojowe inicjatywy dla dzieci w kategorii Muzyka, założyciele Centrum Inicjatyw Artystycznych i Edukacyjnych „Dumbadi”, mama trójki dzieci.
Terminy: wtorek  9.15-10.00
Wiek: 0-3 latki
Cena: karnet miesięczny ważny 1 miesiąc (4 zajęcia 1 raz w tygodniu) - 120 zł, pojedyncze zajęcia - 35 zł

DO-RE-MISIE! – zajęcia muzyczne (www.doremisie.com)

  • 15.00-15.45      Muzyczny dzień + Dotykam muzykę (3 m+)
  • 16.00-16.45      Świat na dziecięcej dłoni (15 m+)
  • 17.00-17.45       Muzyczne abecadło (3,5+)
  • 18.00-18.45      Muzyka dla przedszkolaka (5-6 l)
Prowadzi: Irina Szałapak – muzykolog, pedagog i teoretyk muzyczny
Termin: czwartek
Opis zajęć: www.doremisie.com
Zapisy: 791-769-361

Zumba® Kids & Zumba® Kids Jr.

Zajęcia Zumba® Kids i Zumba® Kids Jr. inspirują dzieci do wyrażania siebie poprzez ruch i ćwiczenia choreograficzne oraz do super zabawy, poprawiając jednocześnie ich ogólny stan zdrowia i samopoczucie.
Czas wypełniony po brzegi: wesołą zabawą, elektryzującą radością, pozytywną energią, tańcem, sportem, zabawami i grami.
Ruch + Muzyka + Społeczność = Radość + Zdrowie + Pewność siebie
Programy Zumba® Kids i Zumba® Kids Jr. przeznaczone są dla WSZYSTKICH dzieci: dziewczynek i chłopców, aktywnych i nieszczególnie aktywnych, mających nadwagę i niedowagę. Nie trzeba mieć żadnych umiejętności tanecznych, poczucia rytmu, doskonałej pamięci ruchowej czy znakomitego słuchu – wystarczy odrobina chęci i uśmiech na twarzy!
Termin: wtorek, godz. 16.45-17.30 i 17.30-18.15 i środa, godz. 17.20-18.05
Zapisy: 696-852-797

„Jestem, potrafię, spróbuję”

środa 15.30- 16.20: zajęcia „Potrafię… „adresowane dla dzieci od 2 – 3lat. Poprzez zabawę dziecko uczy się podstawowych umiejętności w zakresie funkcji poznawczych.środa 16.30- 17.20: zajęcia „Jestem i potrafię…” zajęcia ogólnorozwojowe dla dzieci od 3,5-6lat.
Uczymy pracy w grupie, przestrzegania zasad w zabawie, ćwiczenia koncentracji, pamięci, spostrzegawczości . Poprzez zabawę dziecko nabywa umiejętności prawidłowego zachowania się w danej sytuacji, ćwiczy umiejętności społeczne.środa 17.30- 18.20 „Jestem, potrafię, spróbuję …” zajęcia dla uczniów w wieku 6-12lat.
Nauka umiejętności społecznych w formie zabaw edukacyjnych, które rozwijają kreatywność i pobudzają do działania.

Prowadzi: psycholog dziecięcy Katarzyna Rutkowska, która po każdych zajęciach omawia z rodzicem umiejętności i osiągnięcia dziecka.

Zapraszamy również na „Konsultacje dla rodzica”: terminy do ustalenia indywidualnie telefonicznie bądź po każdym z zajęć.

Logorytmika

To zajęcia poprawiające ogólną kondycję fizyczno – psychiczną dziecka. Wyzwalają aktywność ruchową, wywołują uśmiech, budzą zaciekawienie, umożliwiają odreagowanie napięć i negatywnych emocji. Stosowane formy aktywności podczas tych zajęć to muzyka, ruch i mowa realizowane w formie zabawy.
Muzyka jest ważnym czynnikiem wpływającym na rozwój dziecka. Pobudza rozwój analizatora słuchowego w zakresie słuchu akustycznego, muzycznego, koncentrację uwagi, pamięć muzyczną i pozamuzyczną. Dziecko uczy się spostrzegać elementy muzyczne, takie jak: melodia, tempo, rytm, nastrój itp., co ma wpływ na tworzenie wrażliwych odbiorców muzyki. Przeżycia związane z odbiorem muzyki mają bardzo duży wpływ na rozwój emocjonalny i estetyczny.
Ruch to naturalna potrzeba, która towarzyszy dziecku we wszystkich zabawach. Ruch przy muzyce wpływa korzystnie nie tylko na rozwijanie dyspozycji muzycznych, ale na rozwój ogólny. Muzyka ze swoim rytmem w szczególny sposób wywołuje potrzebę ruchu.W miarę dojrzewania dziecka i doskonalenia jego procesów poznawczych pojawia się samodzielność zastosowania w komunikowaniu się systemu znaków niewerbalnych: rozpoznawanie przeżyć i uczuć drugiej osoby na podstawie obserwowania ruchów jej ciała, gestów, mimiki, spojrzenia.
Aktywizowaniu procesów mowy sprzyjają ćwiczenia oddechowe, słuchowe, a szczególne znaczenie mają ćwiczenia usprawniające mięśnie narządów mowy.
Stosowane podczas zajęć zabawy muzyczno –ruchowe kształtując ruchy całego ciała (makro-ruchy) wpływają pośrednio na usprawnianie narządów mowy ( mikro-ruchy ), gdyż ułatwiają ich ćwiczenie.
Ćwiczenia logorytmiczne są połączeniem wymowy, z muzyki z ruchami ciała.
Są ważnym elementem w kierowaniu ruchową, estetyczną i społeczną aktywnością dzieci. Wraz z rozwojem ruchowym postępuje u nich rozwój sfery poznawczej, a także wykształcają się różne formy kontaktów społecznych.
Termin: wtorek, godz. 15.10-15.45
Zapisy: 696-852-797

Przed przyjściem na każde zajęcia należy się zapisać telefonicznie lub osobiście